ویتامین b1

ویتامین b1 ,عوارض مصرف زیاد ویتامین b1,ویتامین b1 در چه مواردی است,بهترین زمان مصرف ویتامین b1,ویتامین ب1 برا چی خوبه,ویتامین ب 1 و لاغری,قیمت ویتامین b1300

ویتامین b1 , عوارض مصرف زیاد ویتامین b1 , ویتامین b1 در چه مواردی است , بهترین زمان مصرف ویتامین b1

توضیحاتی در مورد ویتامین b1

از خواص ویتامین ب۱ (B1) یا تیامین می‌توان به نقش ضد استرسی، افزایش توانایی مغز و عملکرد صحیح قلب اشاره کرد. ویتامین ب1 که جزو دسته ب کمپلکس محسوب می‌شود برای سوخت و ساز لازم است و موجب تقویت عملکرد سیستم عصبی بدن می‌شود. کمبود ویتامین ب۱ در بدن منجر به کاهش وزن و بی‌اشتهایی، مشکلات عصبی و… می‌شود. در این مطلب از سایت جسارت در مورد بهترین زمان و عوارض مصرف ویتامین b1 در بدنسازی 100 و 300 برای مو در بارداری برای چیست صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

ویتامین b1 یا تیامین

تیامین یا ویتامین ب۱ ؛ این ویتامین تأثیرات بسیار مهمی در سوختن قندها در بدن و عملکرد اعصاب دارد. تیامین از راه روده جذب خون می‌شود. تغییراتی بر روی آن صورت می‌گیرد و آماده استفاده بافت‌ها می‌گردد. یکی از موادی که در جذب آن اختلال ایجاد می‌کند، الکل است که مصرف زیاد آن موجب کمبود ویتامین تیامین می‌شود. این ویتامین در بدن ذخیره نمی‌شود. عملکرد آن در اندام‌ها، فعال کردن آنزیمهای لازم برای سوختن قند در بدن است. این ویتامین نقش اساسی در ادامه عملکرد چرخه کربن دارد. نقش مهم دیگر آن در اعصاب است. ما برای انجام هر حرکت یا درک حواس از محیط نیاز داریم پیام‌های عصبی از مغز به اعصاب بدن و بالعکس منتقل شوند، تیامین در انتقال پیامهای عصبی نقش مهمی دارد.

 

برای دیدن مطلب اصلی اینجا کلیک نمایید.